Dag 2: San Diego

27 april 2018 - San Diego, California, Verenigde Staten

Voordat ik in Campo begin met het lopen van de Pacific Crest Trail verblijf ik tot 30 april in San Diego bij Joseph Douglas, een vakantievriend van mijn ouders. Vandaag heeft hij mij rondgeleid door de stad. En zijn we naar Chicano Park en  Coronada Island geweest. Chicano Park is een klein parkje gelocaliseerd onder de snelweg. De vele grafiti-art muurschilderen geven delen van de Mexicaanse cultuur weer. Our Lady of Guadalupe, The United Farm Workers en de verovering van het Zuid-Amerikaanse continent door de conquistadores zijn terugkerende elementen van de muurschilderingen. Verder geeft het park de botsing weer tussen de politie en de Mexicaanse populatie van San Diego. De ontploffing van dit conflict vindt plaats wanneer bleek dat het park plaats moet maken voor een politiestation van de California  Highway Patrol in 1970. Dit werd voorkomen doordat 250 Mexicaanse burgers, waarvan een groot deel studenten, in opstand kwam. Meer lezen over het park? Beneden staat een mooi linkje.

Joe heeft mij verder laten zien waar hij zou gaan wonen mocht hij de Loterij winnen, Coronada Island. Volgens hem 1 van de 3 gebieden van de stad waar de upper class zich huisvest. Godsgruwelijk grote woning aan Silver Strand Beach met uitzicht op nog wel iets heel bijzonders dat San Diego te bieden heeft: de legerbasissen. Als ‘gateway’ naar en van de Grote Oceaan wordt een significant deel van de jaarlijkse uitgave aan Defensie gepompt in San Diego. En dat is te zien. Terwijl Joe en ik naar een beschermd weidegebied voor vogels kijken vliegen er 6 helikopters over dit estuarium heen. Ironisch?

Meer over Chicano Park:

1. Danielle van Assema:
    27 april 2018
    Wat leuk nu al een verslag. Fijn dat je het goed hebt bij Jo. Last van je jetlag? ❤️