Dag 121: 2397.5 -> 2428.6

29 augustus 2018 - Snoqualmie Pass, Verenigde Staten

Vandaag was prachtig. Het bergachtige landschap na Snoqualmie deed me denken aan het hooggebergte van de Sierra Nevada. Het deed me denken aan alle hikers, trail angels en anderen die hadden geprobeerd om me te overtuigen dat Washington een van de mooiste delen van de PCT is. Ik had in het begin namelijk nogal opgekeken tegen het stuk van de PCT in Washington vanwege de mogelijkheid dat het er dagen achter elkaar zou gaan regenen. Maar al die mensen hadden gelijk gehad. Het uitzicht en gebrek aan regen maakte vandaag tot een van de mooiste dagen op de trail. Rond 3 uur ‘s middags was ik bezig met de tweede grote klim van de dag (circa 4000 ft.), op een van de laatste switchbacks, toen ik iemand mijn naam hoorde roepen. Ik keek omhoog, een paar switchbacks verderop, en zag Happy. Toen we beide bovenop de berg waren vertelde hij dat hij beginnende shin splints had. Ik keek naar Happy’s onderbenen en zag dat iemand, Stuck on the ground vernam ik later, een soort make-shift compressie had gemaakt.
Een poosje later kwam ik ook Goatman, Stuck on the ground en Pooper tegen. Rond 19:00 kampeerde we bij een snelstromende rivier met een brug. Er waren slechts 2 officiële kampeerplaatsen dus moesten we improviseren. 1 iemand midden op het pad, een iemand tussen de bosjes en 3 van ons op de 2 officiële kampeerspots (hmmmm lekker knus).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade