Dag 100: 1983.7 (Bend) -> 1995.1 (Big Lake Youth Camp)

8 augustus 2018 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Rond 07:00 vertrok ik van het hostel en zwerfde door Bend. Ik had de sterke drang om terug te gaan naar de PCT. In een coffeeshop ging ik een lijst met Trailangels langs, en stuurde links en rechts ophaalverzoeken uit. Na een uurtje kreeg ik een reactie van Brian Douglass. Hij zou me om 14:00 kunnen ophalen om me terug te brengen naar Mckenzie pass samen met 4 andere hikers. Rond 14:00 zei ik gedag tegen de jongens van de coffeeshop die me nog een gratis koffie en zo’n 6 gebakjes meegaven. Het loont om een thru-hiker te zijn.
Om 14:00 stipt arriveerde Brian. We spraken wat en al vrij snel kwam ik erachter dat hij zich verkiesbaar had gesteld als burgermeester van Bend. Toen we om 15:15 iedereen hadden opgehaald, vertrokken we richting de passes. Eerst naar Santiam Pass, en daarna naar Mckenzy. Om 17:00 hikede ik eindelijk weer de PCT, na 72 uur latent te zijn geweest.
Het was even wennen om met mijn nieuwe schoenen te lopen. Reeds had ik bijna 2000 mijl gelopen op twee paar trailrunners van hetzelfde model (Salomon Pro Wings II). Nu, echter, liep ik op een paar Cascadia’s model 13. Voelde gek. Vooral op de lava fields die de eerste 3 mijl kenmerkten.
Rond 21:00 arriveerde ik bij het Youth Camp. Voordat ik een kampeerplekje aan het meer opzocht, nam ik een douche en scheerde ik mijn peach fuzz die zich al zo’n 110 dagen op mijn gezicht had genesteld.