Dag 102: 2014.8 -> 2036.7

10 augustus 2018 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

De wildernis waar ik vandaag doorheen liep was fenomenabel, en deed me denken aan de bergachtige gebieden van de Sierra. Wit graniet en uitgedroogde vijvers en stroompjes gaven de berg kleur. Hoogopgestapelde stenen dienden als baken in tijden dat hier nog sneeuw ligt. Zelfs in augustus waren de sporen van de enorme hoeveelheden sneeuw van de wintermaanden nog te zien.
Twee uur voordat ik klaar was met hiken vandaag, was er een razende stroming die ik moest overbruggen. In de stroming lag een wel heel aparte steen. Wit met zwarte stippen en een staart.
Het was een overleden paard dat daar in de stroming lag.
De sprong die ik moest wagen was spannend en veel hikers kozen ervoor om een halve mijl langs de oever van de stroming te lopen voor een smallere oversteek. Anderen gingen dwars door het water heen, onverschillig jegens de natte voeten. Aangezien in de stroming vallen geen optie was (elektronica), ging ik voor een veilige doch zeer oncharmante executie van de sprong. Overleefd, maar ik kreeg er weinig punten voor.