Dag 103: 2036.7 -> 2058.2

11 augustus 2018 - Jefferson County, Verenigde Staten

Gisteren gekampeert op een berg die heel erg deed denken aan de high Sierra. Toen ik vanochtend wakker werd, was er overal mist om me heen. Ik zat middenin een wolk. Na zo’n 9 mijl te hebben gehiked - een makkelijk ochtendje. Kwam ik aan bij Ollalie resort. Toen ik van een helling kwam aflopen, zag ik drie daghikers samen een foto nemen. Een soort pre-modder foto denk ik. Ik had dat ook moeten doen voordat ik aan de PCT begon, bedacht ik me.
Ik sprak ze aan en informeerde naar hun aankomend avontuur. Drie dames van tussen de 30 en 40 die samen een weekendje gingen kamperen. We spraken wat over Nederland en Washington. Toen we uitgesproken waren en ik richting het resort wilde lopen, gaf een van de dames me een briefje van 20. Gewoon omdat ik een jonge hiker was die er blijkbaar arm/vunzig genoeg uitzag dat ik die 20 dollar hard nodig had.
Toen ik bij Ollalie aankwam, deed Karaoke daar trailmagic. Bier, chips, hamburger en hot-dogs. Hot damn! Samen met Lili, Kiki, Camille (Quebec) haar vriend en nog meer hikers van wie ik de naam ben vergeten (het zijn er ook zo veel).
Ik vertrok nadat ik in de winkel van het resort wat snacks en een gas cannister had aangeschaft. Na nog zo’n 10 mijl kwam ik Costco en Carribou tegen. Ik vond het wel genoeg geweest voor vandaag. Het was tevens 18:00.
In mijn impulsieve beslissing om hier kamp te zetten was ik vergeten om extra water mee te nemen. Ik had genoeg water voor mijn eten en om ‘s avonds wat te kunnen drinken, maar ik had niet voldoende voor mijn koffietje die ik ‘s ochtends zet. Snik.
Gelukkig bracht Costco redding en gaf me een extra liter.
15 minuten later, toen ik stond te urineren, hoorde ik hem vanuit zijn tent schreeuwen:
“HEY YOU UNGRATEFUL BASTERD, I just gave you a liter!”