Dag 0 Southern terminus (Campo) -> Lake Morena

30 april 2018 - El Campo, Verenigde Staten

06:40 begonnen met lopen. Heb Joeseph gedag moeten zeggen. Waseen best wel emotioneel afscheid. Helemaal omdat we beide wisten dat het waarschijnlijk wel erg lang zou duren voordat we elkaar weer zouden zien.
Eerste drie mijl (ja, ze werken met mijlen hier in de States) continu met een grijns op mijn gezicht gehiked. FINALLY I'M DOING IT! Na circa driekwart jaar voorbereidingen was ik eindelijk bezig met de PCT.

Na circa 3 uur lopen kwam ik een ouderlijk echtpaar tegen dat al een tijdje voor mij uitliep. Ik raakte met ze in gesprek en ze bleken de PCT vorig jaar ook al te hebben gedaan, hoewel niet helemaal. Ze waren gestopt voor de Sierra. Vorig jaar was het een zwaar jaar voor de PCT-hikers. Door de grote hoeveelheid sneeuwval in de Sierra - dat door velen als het moeilijkste deel van de PCT wordt gezien - was een groot deel van de hikers genoodzaakt om dit deel over te slaan of later te doen. Thomas Dons, een Nederlandse jongen die vorig jaar de PCT heeft gelopen, en van wie ik een groot deel van mijn PCT kennis heb, heeft de Sierra wel getrotseerd. Dan moet het mij vast ook lukken met de matige sneeuwval dit jaar!

De mannelijke wederhelft heette 'Walnut' en de vrouwelijke wederhelfte 'Pecan'. Logically I dubbed them 'The Nuts'.

Tijdens mijn middagpauze liep er een andere jonge PCT hiker langs met wie ik in gesprek raakte. Paul uit Davis California.
Toen we bijna bij Morena waren nog een kleine slang gezien.
Eenmaal bij Lake Morena kwam ik twee Canadeze tegen terwijl ik een gas cannister aan het kopen was - ja, die was ik vergeten te kopen in San Diego - genaamd Louis en Beckster uit Saskatoon Saskatchiwan. Eerste nacht gekampeert naast Lake Morena met z'n vieren onder het genot van een 650 ml Corona (het valt best mee inderdaad).

Overigens; excuses voor mogelijk blunders wat betreft grammatica/spelling. Als ik deze entries schrijf ben ik meestal doodop. Daarnaast kan ik alleen nieuwe entries schrijven en uploaden als ik er wifi is. Een schaarste die het leven moeilijker doch een stuk simplistischer maakt.